Monday 20 September 2010

Blå Sheldon



Endelig ble jeg ferdig med et prosjekt som har vært på "to do"-listen min lenge... Som vanlig ble den ferdig i siste liten, men nå er den gått i posten og på vei til sin nye eier - en herlig liten gutt som snart fyller år...

Sheldon the Turtle er en herlig liten maskot som jeg nå har laget for 2.gang... Jeg vet ikke om det blir så mange flere, for selv om den ikke er så vanskelig å lage, synes jeg den er ganske kronglete og putlete å lage, og montering av masse smådeler er ikke min favorittsyssel. Men når den først er ferdig er det helt klart verdt arbeidet, det bare skorter litt på motivasjonen underveis.

Sheldon fant jeg første gang oppskrift til på knitty.com, et supert nettsted for strikkeoppskrifter og strikketips.
Her finner dere oppskriften til Sheldon, og om dere vil gi ham egen garderobe, så finnes det litt å velge i der også om man ikke skulle være så kreativ selv. Han har til og med sin egen blogg med oppdateringer på nye mønstre!

Slenger inn et bilde av min første Sheldon også - var veldig fornøyd med den også - og den ble gave til en annen liten gutt som nå begynner å nærme seg 4 år... tiden flyr!


I have finally finished a project which has been on my "to do"-list for a long time... As usual it was finished just on time, but now it has been posted and is on the way to his new owner - a very fine young man who will soon celebrate his first birthday! 

Sheldon the Turtle is a cute mascot I've made for the 2nd time now. I don't know if I'll make many more of these, as I find them quite time-cosuming and a bit tricky to make... sewing together small parts is not my favorite pass-time... But - as soon as it is done it's definately worth the hassle - I just struggle a bit with motivation when I'm working on the smaller parts.

I first found the pattern for Sheldon at knitty.com - a brilliant website for knitting patterns and instructions. You can find the pattern here, and if you'd like to give him a stylish wardrobe, then there should be something to choose between too. He even has his own blog with updates on new patterns!

Here's a picture of my first Sheldon too - I was very pleased with it, and he ended up as a gift to a small boy who will turn 4 in January - time's flying by! 




3 comments:

  1. For en herlig kar, han Sheldon :) Nydelig var de, og ser ut som det ligger mye pirkearbeid bak! Slik beundrer jeg :)

    Klem G-Anette

    ReplyDelete
  2. Så enromt skjønne! :)

    Den havne nok på "to-do"-lista mi og! :)

    ReplyDelete
  3. Sheldon er så herlig! :)
    Ble skikkelig fin i blå da!! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails