Sunday 14 April 2013

Søt kjole til en liten jente

Endelig fikk jeg en anledning både til å bruke garn jeg hadde liggende, og til å prøve ut en av de fine oppskriftene i et hefte jeg hadde liggende. 

Denne kjolen skal etter planen sendes i posten imorgen - jeg må bare kontrollmåle og sjekke størrelsen... Som vanlig er jeg treg, så jeg må være sikker på at den fortsatt vil passe når den kommer fram. 

Slet med lyset til bildene denne gangen, så de ble ikke helt tipp-topp, men det får duge.. 
Mønsteret er fra Tema 21: "Det første året" fra Sandnesgarn, garnet er Abuelita 3-tråds merino fra Pickles. I originalmønsteret er kjolen ensfarget, men jeg ville lage en variant med litt farge. Ble fornøyd jeg ;)

Foran:



... og med knapper bak:


When a friend of mine had a baby girl I got the chance to use some yarn I bought a while ago for something else before changing my mind, and to try out a very cute pattern I had in a booklet. Hopefully this will be on its way in the post tomorrow, I just have to verify the size first... As usual I've been quite slow in finishing up, and I have to be sure it won't be too small by the time it arrives, babies grow so fast!

The photos are not great, as I got a lot of shadow in the picture, but they'll have to do. The pattern is from the booklet Tema 21: "Det første året" from Sandnesgarn, and the yarn is Abuelita 3-ply merino. The original pattern was single-coloured, but I wanted a bit more colour. Of course a bit different than the original, but I think it works out quite well.


2 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails