Sunday 29 January 2012

Strikkejakker for små tvillinger

Det er lenge siden siste blogginlegg, men strikkepinnene har stort sett vært i aksjon i større eller mindre grad siden sist. Det har resultert i et par ferdige (små)prosjekter, og et par fortsatt uferdige ting. Noe av det jeg har klart å få ferdig var to babyjakker som skulle være velkomstgave for tvillingene en god venninne av meg ventet. Jeg startet i god tid, og skulle strikke både jakke og bukse, men buksen ble fullstendig mislykket. Jeg aner fortsatt ikke hvordan det ble som det ble, men pent ble det ikke. Tvillingene ble født lenge før termin, og dermed ble gaven forsinket... og litt mer forsinket... og ennå mer forsinket. Jeg fikk endelig sendt den avgårde før jul, litt smånervøs for at det skulle være for smått, men det var det heldigvis ikke. Det var faktisk fortsatt litt for stort, så da er det bare å vente på at gullungene vokser seg store nok.


Jakkene er strikket i Abuelita 3-tråds tynn merino fra Pickles, etter oppskrift fra dette Sandnes-heftet. Dette garnet er kanskje min nye favoritt til babystrikk - det er mykt og deilig og godt å strikke med, og kommer i mange fine farger. Savner vel kanskje noen litt mer duse farger for "mykere" inntrykk, men så langt har det ikke vært noe problem å finne fine farger likevel. Fargene på bildene lyger litt. Den ene er i hvitt og en nydelig litt mørk grønn farge, den som heter "Oljegrønn", mens den andre er en dyp lilla med litt rødskjær, den som heter "Advent". På bildene ser de nesten like ut, men det er de altså ikke. Skylder på dårlig kamera denne gangen - vi har savnet laderen til speilrefleksbatteriet siden mai ifjor, og hadde kun mobilkamera da jeg skulle ta bildene her.

2 comments:

  1. Nydelige jakker:)
    Jeg er helt enig, det er herlig garn!! :)

    ReplyDelete
  2. Kjempefine jakker! Heldige mottakere:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails